maanantai 26. tammikuuta 2009

Kuusi asiaa minusta


Sain mukavan haasteen Eleneltä, Perheen kesken -blogista. Kiitos Elene, tämä onkin ensimmäinen saamani haaste!

1. Rakastan järjestystä ja puhtautta. Olen silti aivan auttamaton sottapytty! Jätän tavarat levälleen, paperit epämääräisiin pinoihin, kolme korillista pyykkiä odottaa viikkaamista, villakoirat ovat vakiolemmikkejämme. Asiaa ei ollenkaan auta se, että talossa on kolme tenavaa jotka tietenkin jättävät omat jälkensä siivoamatta. Sotku raivostuttaa ja suututtaa, mutta en silti kykene tekemään mitään, ettei sitä pääsisi syntymään.

2. Olen opiskellut tätä ja vähän sitä, mutta mitään opiskelemaani en ole työkseni tehnyt. Olen koulutukseltani ylioppilas, mallipukineiden valmistaja (suomeksi ompelija), lähes valmis vaatesuunnittelija sekä filosofian maisteri tietojenkäsittelytieteestä. Lisäksi olen suorittanut kankaankuvioinnin jatkokurssin ja opiskellut vuoden ajan kuvataidetta. Nykyinen ammattini on erinäisten kirjavien vaiheiden kautta graafinen suunnittelija. Se on leipätyöni. Lisäksi pidän Nirppanokan nettiputiikkia.

3. Olen yöihminen. Herään ja innostun illalla kymmenen aikaan. Silloin tekisi mieli värkkäillä ja suunnitella. Minulle ei sovi kahdeksasta neljään -työ. Ei yhtään. Ja juuri nyt minulla on sellainen työ. Tuskallista, kun pitäisi mennä nukkumaan kymmeneltä. Mahdotonta. Tarvitsen vähintään kahdeksan tunnin yöunet. Se toteutuu vain viikonloppuisin, aina ei silloinkaan. Viikot elän sumussa, viikonloppuna piristyn ja on ihanaa kun voi valvoa.

4. Rakastan vuohenjuustoa, Aurajuustoa, sushia, maksakastiketta, salmiakki-suklaata, juustoleipää + lakkoja, voileipäkakkua, aurinkokuivattuja tomaatteja, mustikkaa ja vadelmaa, stout-oluita.

5. Pelkään. Pelkään matkustaa lentokoneella, autolla, laivalla. Pelkään heikkoja jäitä, pelkään että joku jää auton alle. Pelkään arvaamattomia sairauksia, sydänkohtausta, syöpää ja semmoisia. Pelkään rosvoja ja ryöväreitä. Pelkään, että maapallo suistuu radaltaan. Yritän kuitenkin opetella "entä jos" -ajattelun sijaan "entäpä jos ei" -ajattelua.

6. Haluaisin opetella uudestaan virkkaamaan. Tai innostua näpräämään ihan mitä vaan. Voi kun olisi aikaa. Virkkausaiheisia blogeja kellään?

Haastan
Onnelan Anun
Keltaisessa Talossa blogin Katin
Hiirulaisen Majan Hiiriemon
Unelmia ja onnenpuuskia blogin Elinan

7 kommenttia:

-S- kirjoitti...

Hih, minä olen opetellut uudelleen virkkaamaan ja kutomaan. Hidastahan tuo on, mutta kyllä sitä aina välillä jotain saa valmiiksi. Blogissakin on jotain nähtävillä, mutta ei minulla silti mikään käsityöblogi ole :D

titu kirjoitti...

ja ettei haasteet lopu,
niin uusi haaste blogissani.

Elina kirjoitti...

Kiitos haasteesta, yritänpä osata vastata tähän :-)

Elina kirjoitti...

Heissan taas, paiskasinpa sua uudella haasteella! Käy kurkkaamassa blogissani.

Nirppanokka kirjoitti...

-S- pitääpä seurata blogiasi :)

Oho ritaHelinä ja Elina, kiitos haasteista. Näitähän nyt piisaa! Tartun mielelläni niihin heti kun ehdin, nyt pitää vähän kiirettä...

Anu kirjoitti...

Huomenia! Kiitos haasteesta...naurattaa kun luen nuo sinun juttusi,osuu tännekin aika tarkkaan:)Maailmanlopun meininki on vähän kaikessa suhteessa osuva ilmaus!

Joana kirjoitti...

Heissan
ja kiitokset haasteesta! Tutulta tuntuivat nuo sinun paljastuksesi. Minäkin pelkään ja erityisesti lähimmäisteni puolesta. Pitäisi vain elää ja nauttia tästä hetkestä! Minäkin olen yöihminen, mutta niin kauan kun talossa on pieniä lapsia, on pakko yrittää mennä nukkumaan ennen aamua, muuten seuraavasta päivästä tulee katastrofi...Tosi mielenkiintoinen tuo koulutustaustasi, ehdit näköjään moneen mukaan!

Minun paljastukseni löytyvät tammikuun alun tekstistä "Ihan oma päivä".

Mukavaa viikonloppua, sumupilvet näyttävät jo vähän rakoilevan!